Överraskar och gör god gärning igen

Jepp, jag ser mig som en god fe för mina nära och kära ibland och det kan jag säga utan att låta som en mallig skrytpelle. Man berömmer sig själv alldeles för sällan för sina goda egenskaper anser jag. Varför är det så egentligen? Det är ju helt befängt!

Just nu ser jag i varje fall fruktansvärt mycket fram emot att få läsa i någon av syster Vanias bloggar (antagligen på vaniasyster.blogg.se) under möjligtvis morgondagen för att se om det står några specifika glädjetjut där angående den överraskning som står och väntar på henne på hennes vardagsrumsgolv. En liten sak som jag har trollat dit i dag under tiden som hon inte har varit hemma. Inte för att jag är skaparen av "underverket", men jag vill gärna inbilla mig att jag har haft ett litet finger med i spelet som kommer att underlätta hennes vardag radikalt. :=)

Nu ska jag glo på TV4+ och "Farlig förbindelse" de närmaste timmarna i Vanias lägenhet medan hennes dotter ligger och sussar sött i sängen och Vania själv är ute på krogen med bland annat en av våra käraste och underbaraste vänner Milla.

Krogen och massor av folk lockade ett tag, men en lugn kväll som barnvakt visade sig vara det som jag behövde också trots att jag inte har gjort någonting annat än att softa en hel vecka i streck.

Nix, nu är det jag och kaninkokerskan Glenn Close som har en date.

/Jojis - smeknamnet som jag fick av min familj som liten och innan jag kunde kalla mig själv för Sonia sade jag oftast "Joja". Gulligt va? *ler*

Kommentarer
Postat av: Vania

Jodu, gissa vad jag njuter en dag som denna när jag kan sitta och jobba vid datorn utan att behöva vänta en kvart på att en sida ska laddas. I'm so happy!!! :)

2008-06-02 @ 08:24:46
Postat av: Milla

jag älskar dina goda gärningar du gör för dina nära och kära...
Puss

2008-06-02 @ 10:31:31
Postat av: Mary

Vet inte riktigt hur jag hamnade på din sida. Lite ont i knäet o lite googlande men nu har jag suttit som klistrad i vid din blogg i snart en timme. Ord räcker inte till, jag önskar dig all lycka!!!

2008-06-17 @ 09:11:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0