Shopping - ett öde värre än döden

Varför köpa ett par jeans för över tusenlappen när man, som jag gjorde för en vecka sedan, kan köpa tre par för 697 kronor? Det handlar om att prioritera rätt. Jag är tjejen som alltid kan kasta bort massivt med pengar på käk eller på sprit i en bar, men bara tanken på att handla dyra klädesplagg försätter mig automatiskt i chocktillstånd. Men jag har förvisso aldrig förstått vitsen med kläder och shopping heller. Jag är hopplöst ointresserad. Hur mycket man än gräver, rotar och letar finns det inte ett uns av fashionista i mig. Jag är aldrig "hipp", aldrig "inne" och de få gånger som är jag modeinriktad är det enbart av misstag. Vid de tillfällen som jag ids följa med en tjejkompis på shoppingtur, som av någon anledning har bett att just jag ska följa med som smakråd, känns det som att jag dör en smula varje gång. Det är så trååååkigt! Om jag inte ens gillar att glo på kläder för egen del, hur ska jag då tycka att det är kul att titta på kläder som någon annan ska köpa? Det är ju tusen resor värre! Vad är tjusningen i detta?


Att stå bredvid när någon annan provar kläder och/eller handlar kläder är lika roligt som att stå på krogen bredvid polare som super skallen i bitar medan man själv antingen agerar kvällens ofrivilliga chaufför alternativt äter mediciner som inte ska mixas med alkohol. Det är fruktansvärt, med andra ord.


Nu är jag förvisso glad över gårdagens inköp. Efter att ha testat inte mindre än sexton par jeans har jag nu fått skiten avklarat vilket torde innebära att jag inte behöver testa några mer byxor för i år. Tack för det.


Dock återstår andra, minst lika hemska, inköp. Skor, väskor och någon vårjacka. Fy faaaan! Ångesten är totalt redan nu, men det är bara att bita i det sura äpplet och få det överstökat så snart som möjligt. Det är bara att dra av plåstret med ett snabbt ryck i stället för att dra ut på lidandet. Jag ska inte vara någon självplågare längre än absolut nödvändigt. Jag ska ta tjuren vid hornen och hoppas att jag kommer ur tortyren, som ju den stundade shoppingen innebär, levande. Önska mig lycka till.


:=)


/Jojis


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0