Lite bilder från födelsedagsfirandet

Slö som jag är hade jag min födelsedag till ära enbart nedlåtit mig till att baka chockladrutor. Allting annat hade jag gjort på det vis som blev allra bekvämast för mig vilket innebar att kakor, smörgås-, grädd-, daim- och chockladtårtor inhandlades och inte bakades. Sedan, fast det generellt kanske inte passar sig för ett mer 'fint' fika, bjöd jag på en massa vanliga snacks så som chips, popcorn, salta pinnar och smågodis. Det har alltid varit jag i ett nötskal. Jag kan helt enkelt inte detta med att trolla fram riktiga festmåltider, lägga upp inbjudande fruktfat eller dekorera snyggt med kallskuret osv. Chips och dip ska det vara bara, sedan är det klart. :=) Men jag tror nog inte att det gick någon större  nöd på någon.

Under tolv timmar fick jag ha älskade vänner och familj runt mig. Femtio personer rymdes under dagens lopp i min lilla lägenhet så även fast inte alla var där samtidigt var det väldigt trångt av och till, men finns det hjärterum finns det ju stjärterum.

Bara det att jag fick ett hav av blommor, vilket egentligen är det enda som behövs för att göra mig himlastormande glad, gjorde att hela jag kändes som en solstråle hela dagen lång, men att jag utöver det också fick en massa fina presenter gjorde mig än mer tårögd. Tänka sig, jag har fått biljetter till att bland annat gå och se lite stand up på Konserthuset där komikerna Özz och Måns ska underhålla. Sedan fick jag ett fantastiskt smycke som det står "Believe" på (och ja, jag ska använda det och börja tro starkare än någonsin), flertalet biokort fick jag motta (att jag älskar att gå på bio är ju årets underdrift så det går alltid hem hos mig), jag fick presentkort på Systembolaget (min favoritbutik, haha), presentkort på H&M, på Media Markt och på Moderna Hem. Jag har förtstått det som så att jag visst behöver fylla på garderoben, köpa nya saker till hemmet samt att presentkortet på Media Markt bör gå till att införskaffa mig en ny mobiltelefon då den jag har i min ägo har hängt med i över fem år nu och sakta, men säkert, börjar gå på sista refrängen.

Även fast alla dessa presenter gjorde mig överväldigad var det dock min nya kamera som mitt hjärta bankar lite extra för. Har velat ha en ny digitalkamera så länge och nu fick jag ett sådant exeptionellt exemplar som en Canon IXUS 960 IS med hela 12,1 megapixels. Länk: 

http://www.canon.se/For_Home/Product_Finder/Cameras/Digital_Camera/IXUS/Digital_IXUS_960_IS/index.asp

Nu blev ni lite avundsjuka, va? *ler*

Ännu än gång: tack alla ni fenomenala människor som jag har i mitt liv för att ni ville dela min trettioåriga födelsedag med mig. Jag bifogar lite bilder här från dagen, annars finns ju alltid min fotosida på
www.jojis.pixbox.se för er som vill ta del av mitt liv i bilder där.

Kramar från Jojis

image4
Läser om kameran med min mamma hängandes nyfiket bakom

image5

Storasyster med son + mellansyrrans dotter

image25
Systerdottern

image6

Lotta K gjorde mig äran att komma på besök (följ hennes blogg på lottak.blogg.se)

image7

image8

image9

image10

image11
Glada mellansyrran

image13
Vänner

image14
Börjar bli lite ont om plats...

image16
Kärleken håller i sig mellan L & D

image17

image18

BT-flickorna!

image19
Något pinsamt är det som dryftas... :-)

image20
Söta vänner
image21
Bästa gymnasieklasskompisen

image22


image23

image24
Tack för all denna skönhet!

Kommentarer
Postat av: Vania

Älskar dig nu, igår och alla andra dagar!

2010-07-28 @ 00:13:13
URL: http://vaniasyster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0