Fem personer - en peruk

Nattetid igen och denna gång sitter jag och dricker Coca Cola (och nu snackar vi just Coca Cola utan att lägga till något så snuskigt som "light" på slutet) ur ett stort rödvinsglas. Jag avskyr ju rödvin och ibland tycker jag att det känns lite bortkastat att äga sådana glas som faktiskt enbart är inköpta för andra människors skull och som det aldrig är meningen att jag ska få nöjet att nyttja själv. Då kan det vara mysigt av och till att inbilla sig att det är lite smålyxigt att dricka exempelvis någon dryck som just Coca Cola i ett glas som någon människa, någon gång, bestämde sig för var ämnat för just rödvin.


Denna natt tänkte jag annars roa er med några bilder som är tagna på mig, min nioåriga systerdotter, min 34-åriga syster Vania, min mamma och på min kompis L. Alla har vi på oss samma, blonda peruk och nu får det vara lite upp till er att avgöra vem som passar bäst i den.


Jag kan ju bara passa på att säga att jag själv diggade den relativt mycket på mig själv, på L syntes det inte det minsta att hon hade peruk på sig då hon har haft liknande frisyrer förut och passat alldeles utmärkt i det, Vania har varit korthårig sedan 1993 och ansåg att hon liknade en transvestit i lite längre hår, mamma (som är en mörkhårig och långhårig skönhet egentligen) vägrade först prova peruken, men när den väl satt på plats hade hon mycket svårt att slita sig från spegeln som hon stod och kråmade sig framför. Sist, men inte minst, gick systerdottern omkring och flinade lite blygt för sig själv då hon är grymt fascinerad av peruker och hur de kan förändra hennes utseende och hon blev självklart så sockersöt så.

Nu börjar vi:

image37
Jag ser lite smått drogad ut, men det är för att jag är slutkörd och redo för sängen. Nååå,
passar jag i en elegant page?

image39
Min kära mor som seriöst funderar på ett frisyr- och färgbyte även fast far min protesterar
starkt i det tysta då han tycker att mamma i denna frisyr påminner för mycket om hans
bortgångna svärmor. *s*

image40
Här har vi en tuff liten tjej som vill klippa håret ungefär så här långt, och med lugg, men hon
vågar inte riktigt ta steget ännu.

image41
Vad tycks? Transvestit eller ej? ;-)

image42
Och slutligen fröken L. En solklart korad vinnare, eller? *ler*

Nu kör vi igång med en lista igen.

Nattens minus:

1) Min sambo arbetar igen denna sena timme och jag tvivlar inte en sekund på att han kommer att drabbas av en allvarlig hjärtinfarkt vid en alldeles för ung ålder förr eller senare.
2) Man får "bara" plats med 32 000 tecken i ett och samma blogginlägg på denna sajt. Det räcker knappast för någon som jag. =)
3) Folk som njuter av att med flit försöka ge andra människor dåligt samvete när dessa människor inte ens har gjort något fel.
4) Att min medicinering gör att jag inte alls törs så mycket som provsmaka en starköl i sommarvärmen.
5) Ytterligare en hund som, efter att ha suttit i en kokhet bil, har dött medan en oansvarig husse lämnade voffen utan tillsyn medan han sprang omkring i två timmar och shoppade i godan ro. Djurplågare gör mig rosenrasande!

Nattens plus:

1) Syster Vanias onyktra och barnsligt, oförfalskade glädje i går natt när hon kom hem från krogen och konstaterade att jag hade ställt en sprillans ny dator på hennes vardagsrumsgolv. Hon är i extas ännu. :-)
2) Om vi bortser från det senaste dygnet har ledvärken reducerats radikalt.
3) Jag har inte för en sekund känt av min björkpollenallergi i år. Ett ljus i allt elände.
4) http://www.skrattnet.se/ - en sida som fungerar fortfarande.
5) Jordgubbsmilkshake till frukost.

/Jojis - tröttare än Trötter, men envisas ändå med att vara vaken utan någon som helst vettig anledning.


Kommentarer
Postat av: Linda W

Hej gumsan!
Kom ut till mig idag! Pia o Anna kommer o vi ska frossa i solsken, kaffe o skvaller! :-)
Puss

2008-06-02 @ 08:23:03
Postat av: Vania

Ha ha ha...jag vet inte riktigt vad jag ska säga. Du och L passar i peruk medan vi andra ser ut som jag vet inte vad men vackert är det inte...

2008-06-02 @ 08:28:51
URL: http://vaniasyster.blogg.se
Postat av: SweGizmo

Gillar denna Bloggen :)

2010-08-19 @ 23:12:06
URL: http://swegizmo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0