Lungepisoden fortsätter

Nu så mina vänner, nu håller vi tummarna för lungornas kapacitet igen. Om det inte vore för att det är helg hade detta säkerligen kunnat gjorts mycket tidigare, men man är väl inte så där högprioriterad direkt.

I förmiddags gjorde jag en lungröntgen igen och jag fick svar här vid halv ett att lungen ser bra ut igen varpå man precis har kopplat ifrån det så kallade dränaget ytterligare en gång. Dränaget ska vara frånkopplat i cirka fyra timmar innan det för en hundrade gång gör en röntgen igen. Ser den röntgen bra ut kan man äntligen ta ut dränaget för gott och detta görs i morgon bitti.

Jag vill inte ta ut någonting i förskott, men visst är det ta mig tusan dags för mig att bli av med denna skit snart? Om ni bara visste hur otroligt försämrad jag har blivit under dessa två veckor i hela min fysik. Det är skrämmande hur handikappad som jag har blivit och jag har ingen aning om hur saker och ting ska fungera när jag kommer hem härifrån. Vilka som jag ska vända mig till, hur saker och ting ska skötas, om det är en personlig assistent som jag behöver, hemtjänst - vad? Det är svårt det här och vem är det som ska/bör ta tag i det?

Det känns också så skumt att jag direkt efter detta ska sätta igång med nya cellgifter. Det var det som jag kom in för när man upptäckte detta med lungan, men eftersom det har blivit en sådan fars runt detta har jag nästan glömt bort det primära: att jag har en cancertumör som antagligen växer och ställer till en massa besvär och som vi är tvungna att tillåtas växa på grund av strulet med lungan. Jag tror inte att den ligger och softar direkt och har tagit semester som de flesa andra denna sommar. *ler snett*

Klockan är snart 13:00 och jag väntar på att min mamma och äldsta syster M ska komma på besök. Gällande den sistnämnda måste jag, tyvärr, säga "kors i taket" om. Jag trodde aldrig att hon skulle göra någonting för mig som sjuk eller hälsa på mig någonsin när jag har legat inlagd. Denna helg skulle bli hennes sista chans och det verkar som om hon tog den, fast det återstår att se. Hon har ju inte dykt upp ännu och hon måste alltid gå efter dagsformen. Jösses, tänk om en annan alltid var tvungen att gå efter dagsformen. Då skulle man ju alltid vara elak och aldrig få någonting gjort alls. :=)

Ett stort tack till en strålande Malino och en mysklädd Linda som besökte mig vid olika tillfällen igår så jag slapp spendera hela lördagen själv. Tänk, vad sådant värmer. Tidigare under veckan har väännerna Josse och Vivi ärat mig med besök och obligatoriskt godis också. Godis måste alltid bringas med, annars kan man lika gärna stanna hemma. *s*

Annars sov söta mamma här måndag till och med onsdag. Det kan inte alls ha varit skoj så all heder och kärlek till min mor som hade orken att tråkas ut samman med mig genom att bara finnas till och snacka och hjälpa till med vissa bestyr som jag inte vill att en sjuksyster ska hjälpa mig med samt att jag har kunnat skicka iväg henne till koisken o dyl då jag inte kan ta mig dit själv. En eloge till dig mamma, samt till pappa som sov här förra veckan och till snubben som sitter vid min sjuksäng och jobbar i veckorna i stället för att sitta på kontoret och arbeta. Vilken familj jag har säger jag bara.

Nu ska jag lägga den bärbara leksaken åt sidan och vila lite, Det är skumt att man kan bli mer trött av att bara ligga still. Bara det att behöva ta en paus från mitt surfande (som det knappt har blivit något av med sedan i fredags) känns asknasigt. Jag gör ju inget annat än vilar, väl?

Dagens minus

1) Trötthet.
2) Snabba förlamningssymtom i benen.


Dagens plus

1) Riesen chokladgodis som jag har blivit helt manisk i.
2) Serien "Big Shots" som ligger på datorn och som jag strax ska börja glo på.


/Jojis - en god söndagskväll till er alla. 

Kommentarer
Postat av: Leo Beata

Jag tycker du skriver så bra... och så ger du mig så mycket kunskap om ett "tillstånd" jag inte vet mycket om.

Vad jag däremot vet,är att det som är din verklighet idag kommer att vara min imorgon eller övermorgon. Att ha hälsan är inget evigt tillstånd.

Jag läser och lär... och hoppas på allt det bästa till dig!

Återigen, tack för den kunskap du ger mig!

2008-08-25 @ 10:25:54
URL: http://blogg.aftonbladet.se/3659
Postat av: Vania

Mmm nu håller jag tummarna igen. Tycker inte att jag gör annat och inte verkar det hjälpa alla gånger heller. Om vi alla hjälps åt att hålla dem går det nog så mycket bättre. Så "håll tummarna nu allihop"!!!



Nu ska jag snart skölja ur slingmedlet som sitter i håret. Måste bli blond och fin igen :)



Nattis nattis!

2008-08-25 @ 20:58:02
URL: http://vaniasyster.blogg.se/
Postat av: Anna-Stina

Det kan kännas väldigt svårt att förstå varför de som borde vara nära bara inte finns där när man skulle behöva dem som bäst. Jag antar att förklaringen kan vara rädsla av något slag, eller något annat. Nu känner jag inte till din bakgrund och familj, men jag har själv förundrats över närståendes förhållningssätt till mig när jag varit sjuk... Skumt.

2008-08-25 @ 21:59:54
URL: http://knoppenihjarnan.wordpress.com
Postat av: Lotta Phalm

Hallå där hjärtat!!!

Jag är hos dig i tankarna i alla fall, fokusera på dom som har något positivt att tillföra dig just nu. Varför en del människor agerar som dom gör är en evig gåta,särskilt just dom som BORDE vara starka för oss när vi behöver det :/ Så ta ett djupt andetag och sug all energi du kan ur oss andra :) det har vi råd med :) Kramar i massor/Lotta

2008-08-26 @ 16:54:21
Postat av: Suzzie

Tänk att du till och med kallar din situation en fars! (ja vad sjutton annars, säger kanske du) Du är en fighter, det är vad jag säger. En fantastisk intelligent, vacker, humoristisk människa som jag snart hoppas blir bättre! Varma kramar som vanligt//Suzzie

2008-08-26 @ 23:19:09
URL: http://blogg.expressen.se/suzzie/
Postat av: Vicktoria

Jo, hjälp kommer sällan från ett väntat håll. Typ aldrig.



Kram!

2008-08-26 @ 23:19:47
URL: http://vick2ria.blogg.se/
Postat av: Kim

Tänker på Dig jätteofta... Hoppas att Du snart mår bra igen...

Kram från arbetskamraten på Malmökontoret!

2008-08-27 @ 11:22:38
Postat av: Jessica

Hej!

Jag har bara "råkat" hamna på din sida. Min bästa vän hade cancer så jag känner till det mesta du går igenom, förstå kan man ju aldrig.

Jag tycker du verkar härlig! Efter jag läst lite om dig fick jag för mig att du skulle gilla en sida som jag brukar kolla när jag känner mig nere (även annars, typ på jobbet) www.cuteoverload.se. Hoppas du gillar den. Jag håller tummarna för dig, lycka till.

Jessica 31år

2008-08-28 @ 10:50:11
Postat av: Roxanna

Tycker du gör det jätte bra!



Jag har själv en blogg om hur mitt liv gått

sedan jag 19 december 2008 fick ett cancerbesked.



ha en fortsatt trevlig dag.

Och fortsätt vara precis som du är





mhv roxanna

2009-05-18 @ 18:32:19
URL: http://sannassanna.blogg.se/
Postat av: Veronika Ljung-Nielsen

hej. jag gillar din blogg och hur du skriver om din kamp. det är helt otroligt hur stark du är och kan se så glad ut på alla bilder. du är helgrym!

Anledning till att jag skriv är för att jag tänkte fråga om jag får följa dig och din kamp med min kamera. Jag pluggar till bildjournalist på Nordensfotoskola just nu och har tidigare jobbat på VLT som fotograf i sex år.

Och jag undrar om jag får göra ett bildreportage om dig och din kamp. Jag tycker att du verkar vara en mycket intressant människa som jag skulle vilja få följa i vardagen med min kamera.

Så maila gärna mig!

MVH Veronika

2009-10-19 @ 12:24:54
URL: http://veronikaljungnielsen.blogspot.com
Postat av: Veronika Ljung-Nielsen

Maila till [email protected] istället för min gmail, den funkar inte just nu.

MVH V

2009-10-19 @ 12:46:03
Postat av: Åsa

Du är verkligen strång som orkar dela med dig samtidigt som det för många kan vara både ett stöd för andra cancersjuka men även för oss som står brevid och bara känner oss vilsna och kan hålla tummarna. Om de är så att du orkar nå fler så får du gärna lägga in din blogg på http://www.patopp.se

Varma hälsningar från Åsa :)

2009-10-29 @ 16:25:48
URL: http://www.patopp.se
Postat av: Livsnjutaren

http://www.metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp?article=19.14219646

http://www.metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp?article=19.14219646

http://www.metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp?article=19.14219646

http://www.metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp?article=19.14219646

http://www.metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp?article=19.14219646

http://www.metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp?article=19.14219646

http://www.metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp?article=19.14219646

2010-03-05 @ 21:57:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0